شناسه خبر : 83172
سه شنبه 25 خرداد 1400 , 13:05
اشتراک گذاری در :
عکس روز

قرائت دعای کمیل همزمان با مراسم ارتحال امام (ره) در گلزار شهدا

مراسم شب رحلت معمار کبیر انقلاب اسلامی در مزارشهدا با حضور آیت الله رئیسی/تصاویر

همزمان با فرا رسیدن سالگرد رحلت امام خمینی(ره)، مراسم قرائت دعای کمیل در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) تهران برگزار شد...

فاش نیوز- همزمان با فرا رسیدن شب سالگرد رحلت امام خمینی(ره)، مراسم قرائت دعای کمیل در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) تهران با حضور جانبازان و زائران شهدا برگزار شد.

  به گزارش خبرنگار فاش نیوز در این مراسم که دیروز پنجشنبه سیزدهم خرداد ماه از نماز مغرب و عشاء، در میدان عمار، جنب ایستگاه صلواتی "انتظار" قطعه 29 گلزار شهداء بهشت زهرا (س) در جوار مضجع مطهر و مبارک شهیدان برگزار شد، حاج "مصنور ارضی" و حاج "حسین سازور" به قرائت دعای کمیل پرداختند.

 این مراسم پر فیض و عظیم که حسن آغاز آن برپایی نماز باشکوه جماعت بود، در ادامه با حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی و ایراد سخنرانی ایشان از سر گرفته شد. وی در آغاز سخنان خود اظهار داشت: « توفیقی است برای بنده که در این زمان بسیار مقدس، شب جمعه، شب رحمت و شب مغفرت، و "سید الایام" در جمع بسیار نورانی خانواده معزز و مکرم شهیدان و جوانان عزیز و انقلابی و نمازگزارانی قرار دارم که در ابتدای شب جمعه با خدای خود سخن گفتند و با ارتباط با خدا، دل خود را آماده دریافت برکات الهی کردند. توفیق داشتم که در چنین شبی در جوار شما باشم که در تاریخ کشور ما و نه فقط کشور ما بلکه برای امت اسلامی، شب مهمی ست. شب چهاردهم خرداد ماه مطابق با شب رحلت امام (ره) بزرگوار و عظیم الشان و مرد خدا».

  رئیس قوه قضاییه با اشاره به خصائص امام افزود: «ویژگی امام ابتدا خدا باوری بود که با تمام وجود خدا را باور داشت. با تمام وجود در پرتوی خدا باوری، مردم را دوست داشت. به مردم محبت داشت. سیاسیون، اسم مردم را تشریفاتی می برند. اسم مردم را وقتی نیاز دارند می برند. رابطه امام با مردم تشریفاتی نبود. کسی که به مردم علاقه مند باشد و از مردم باشد، باید با درد مردم دردش بیاید. خشکی مردم خشکی او باشد و دغدغه مردم دغدغه او باشد. امام در حیات و سلوک و زندگانی انقلابیشان حقیقتا ضد ظلم و فساد و استبداد و استعمار بودند. نه استبداد داخلی را بر می تافتند و نه استعمار خارجی را قبول می کردند. حقیقتا ظلم و فساد را نمی پذیرفتند و اگر کسی خدمت ایشان می رسید، ناراحتی امام را نسبت به یک صحنه ای، فقر و نداشتن وگرفتاری مردم را در چهره‌ی ایشان می دید. امروز این شرایط پیش روی ما است».

 کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در اشاره به آرمان های امام (ره) و شهدا بیان داشت: « امام بزرگوار ما پرچم عدالت و مبارزه با فساد را برافراشت. امام می خواستند تا ظرفیت های کشور با عدالت توزیع شود و ارتقاء پیدا کند. شهداء عالیقدر ما که بهترین ها بودند و خون مطهرشان بر زمین ریخته شد، این برای اعتلای کلمه حق و اجرای عدالت بود. اگر کسی می خواهد بداند شهدای ما برای چه چیزی شهید شدند، وصیت نامه ایشان را بخواند.

 پیام شهدا امروز برای ما بازماندگان است و بازماندگان ایشان فقط خانواده هایشان نیستند. امروز اگر تمامی ما گوشمان را باز کنیم فریاد شهد را خواهیم شنید. فریاد شهدا در همین فضای ایران اسلامی و عالم طنین انداز است. دعوت به حق و عدالت و ظلم ستیزی و عدالت ستیزی است. وصیت نامه شهدا این است: پدرم، مادرم، برادرم، خواهرم، کسانم، دوستانم، آشنایانم من دارم می روم اما به امر ولی زمانم می روم. نگذارید کژی ها و زشتی ها و پلشتی ها و منکرها و آنچه نباید، در جامعه حاکم شود. این ها حرف هایی است که در تمامی وصیت نامه ها وجه مشترک است. به ما وصیت کردند نگذارید بدی ها در جامعه رشد کند و هر آنچه که معروف است در جامعه گسترش دهید. بایدها را توسعه دهید. از منکرها و نبایدها با همه وجود نهی کنید. این حرف شهدا و آن هم خط امام است».

 آیت الله رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر منویات مقام معظم رهبری، گفت: « امروز بزرگترین، برترین و والاترین تبیین کننده خط امام، رهبری است. هیچ کس را نمی شناسیم در جامعه بهتر از نایب امام و خلف امام، خط امام را بشناسد و تبیین کند. در 14 خرداد سال گذشته مقتدای بصیرت‌آفرین ما، رهبری، خط امام را در یک سخنرانی بصیرت آفرین و بصیرت آمیز فرمودند: امام تحول آفرین در جامعه بود. امروز ما یک نگاهی بیاندازیم به جامعه مان و ببینیم در محضر امام و شهداء، این وضع مردم و جامعه همین بود که می خواستیم؟ یا باید این شرایط متحول شود. وضع موجود و شرایط فعلی در فقر و بیکاری و معیشت مردم قابل قبول نیست. این وضعیتی و شرایطی که از فساد اداری است، قابل قبول نیست. ما برای اداره جامعه ملاک و شاخص داریم. شاخصمان امام و خواست شهداء است. ما که از خودمان نمی توانیم شاخص ایجاد کنیم. اینها برایمان شاخص گذاری و ریل گذاری کرده اند و گفته اند که مبادا از ریل خارج شوید. اگر خارج شوید، خط انحراف و کژی ها است و باید در این خط حرکت کنید. ما امروز نگاه می کنیم و می بینیم آنچه امام فرمود و آنچه شهدا می خواستند و آنچه فریاد رهبری است در این بیانیه گام دوم آمده است و آن با این وضع موجود تفاوت دارد. وضع موجود با آنچه امام می خواستند تفاوت دارد. آیا می شود کاری کرد؟ بله. می شود کاری کرد. با اراده ملت ان‌شالله وضعیت متحول خواهد شد. به لطف خداوند متعال و با مدد شهدای عالیقدر و ارواح مطهرشان به دست توانای شما جوان های عزیز و جوان های از این دست، زن و مرد در سراسر میهن اسلامی شرایط تغییر خواهد کرد. الگوی ما در این شرایط، امام تحول آفرین است. الگوی ما در این شرایط، سند تحولی است که پیش روی ما است. یعنی بیانیه گام دومی که رهبری فرمودند. بنابراین برابر این سند باید اوضاع متحول شود».

 وی در بخش پایانی سخنان خود افزود: «مگر می شود انقدر بیکار در جامعه داشت با این همه ظرفیت اقتصادی که کشور دارد؟ بنده در هر استان که می روم و سرکشی می کنم 40 درصد واحدهای تولیدی تعطیل یا نیمه تعطیل می باشد و معطل مانده است. از آن طرف هم بیکاری دارد غوغا می کند. آیا این قابل قبول است؟ بسیاری از ظرفیت های اقتصادی کشور آماده است. قوانین وجود دارد. چرا سفره و کالای اساسی مردم بند به ارز و دلار شود که بگوییم چون نهادهای دامی نیامد مشکل مرغ و تخم مرغ و مشکل در زندگی و سفره مردم پیدا شد؟ مگر ما نمی توانیم استقلال کشاورزی داشته باشیم؟ خداوند متعادل آنقدر ذخایر به این کشور داده است که این کشور می تواند استقلال کشاورزی و اقتصادی داشته باشد. نسخه ها و ذخایر و نیروی کارآمد جوانش هست. چه چیزی نیست؟ حلقه مفقوده اش یک مدیریت جهادی و کارآمد است و باید این مدیریت کارآمد و جهادی به دست توانای مردم شکل بگیرد. ممکن است دیگران این تحول را دیر و دور بپندارند اما ما این تحول را بسیار نزدیک و شدنی و اجرایی می پنداریم و ان‌شالله با اراده مردم این تحول شکل خواهد گرفت.

 امیدوارم به عنوان یک طلبه و سرباز نظام و خدمت گذار این مردم بتوانم وظیفه خدمت گذاری خودم را انجام دهم. اگر رای مردم به من به عنوان یک طلبه تعلق گرفت، با تجربیاتم بتوانم آنچه فکر می کنم به عنوان نکته ای که باید در ایجاد تحول در زندگی مردم عمل بشود ان‌شاء لله با کمک مردم و با کمک شما جوان ها اتفاق بیفتند. والسلام علیکم و رحمت الله».

 مراسم با مرثیه سرایی در وصف امام شهیدان و مدیحه سرایی در فراق شهداء و قرائت دعای کمیل با نوای حزن انگیز و خاطره انگیز حاج "منصور ارضی" و حاج "حسین سازور" جلوه ای دیگر پیدا کرده و ادامه یافت و عزاداران و زائران گلزار شهداء به ویژه حضور نورانی جانبازان، به سینه زنی و نوحه سرایی پرداختند و در خاتمه اطعام انجام گرفت.

گزارش و عکس از: تورج اردشیری نیا

 

 

اینستاگرام
...

من می نویسم :

به پدر و مادر شهدای عزیز
خانه رایگان بدهید
حقوق ماهانه بالا بدهید .

به همسر شهدای عزیز
خانه رایگان بدهید
حقوق مکفی بالا بدهید

به همه فرزندان شهدای عزیز
خانه رایگان بدهید
حقوق مکفی بالا بدهید .

به همه رزمندگان
حقوق مکفی بدهید
خانه رایگان بدهید .

به همه جانبازان عزیز
۵ % تا ۸۰ %
خانه رایگان بدهید .
حقوق مکفی یکسان بدهید .
و درصد بالاتر و
آسیب بیشتر را
به تناسب بیشتر بدهید .

پولش با من که از دولت نمی گیرم .
از قانون جدید تامین می کنم.
و در یکسال انجام شدنی است .

شما هم می توانید
ولی قصد خدمت ندارید
بلکه
مودبانه ترین بگویم .
نمی خواهید فرهنگ جبهه که
فرهنگ ایثار و شهادت است
ترویج یابد
زیرا با منافع سود جویی مغایرت دارد.
خساست می کنید
و قدر نشناسی می کنید ؟!
...
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi